Dino 138

Laat uw restauraties, projecten en alles wat daarbij komt kijken zien
Morris

Dino 138

Berichtdoor Morris » 28 Jan 2018 22:15

Ongeveer een jaartje terug heb ik deze kart in Belgie gevonden en aangeschaft. Er zit een 100cc rotax motor bij.
Op het frame vind ik "Dino 138" en "CIK 12" (zie foto). Helaas ontbreekt de voorbumper, verder redelijk compleet.

Ben uiteraard benieuwd naar de periode waarin deze kart gebouwd is. Mij lijkt dat het CIK nr daar iets over kan
zeggen maar waar vind ik die informatie?

Groet,

Maurice
Bijlagen
IMG_20180128_112017.jpg
foto 2.jpg
DSC01621-800.jpg

Dino 80
Histokart Bestuur

Re: Dino 138

Berichtdoor Dino 80 » 07 Feb 2018 20:30

Beste Maurice. 7-2-18

Leuk dat je onze Club gevonden hebt, en verstandig om aan ons te vragen van welk jaar de Dino is.

Het systeem van de CIK is zeer verwarrend, eigenlijk kan je daar geen bouwjaar aan ontdekken.
Simpel gezegd is het nummer achter CIK het type wat ooit gehomologeerd is.
Dus CIK 01 is het eerste type van deze kart en blijft zo tot ze nooit meer worden gemaakt.
De CIK 02 is een (iets) ander type en zo gaat het maar door, dus de CIK 12 is het 12 model welke Dino tot die tijd heeft gemaakt.

Weet het niet helemaal precies, maar Uw type Dino heeft bij de rem een extra buis ( net als de motorzijde)
Het eerst type met de dubbele buis bij de rem is vanaf 1986 in gebruik genomen, en dat was een rechte buis.
Uw frame heeft nog een extra bochtje hierin en nog tussen buisjes, dus ik denk dat het van nog latere datum is, zelf denk ik na 1988

Zoals U wellicht weet gaan onze club tot en met 1981, dus is deze Dino voor Histo te jong.

Mochten we U nog ergens mee kunnen helpen ) ander ouder frame bijvoorbeeld' laat het gerust weten
Vele delen van Dino zijn vele jaren het zelfde gebleven.

vr.gr. Chris Bekkenkamp 0599-212967

Morris

Berichtdoor Morris » 11 Mar 2018 11:52

Bedankt Chris voor de nuttige informatie. Had al het gevoeld dat deze kart te jong is voor de histokart vereniging. Uiteraard weerhoud me dat er niet van deze te gaan opknappen. Heb het telefoon nummer genoteerd, mocht ik vragen hebben weet ik je te vinden.

Dino 80
Histokart Bestuur

Berichtdoor Dino 80 » 01 Apr 2018 23:44

Beste Maurice Buinerveen 1-3-18

Het is nog al stil op het Forum de laatste tijd, heb dus een tijdje niet meer op dit Medium gekeken.

Toch mooi dat U het kartje weer nieuw leven in gaat blazen.
Neem gerust contact met mij op als U iets wilt weten, zoals de kleur van de Dino bijvoorbeeld.
Komt U zelf ook uit België of komt de Dino er alleen vandaan ?
Zelf heb ik mij schuldig gemaakt om door de jaren 2 skelters uit België te 'ontvreemden" had misschien niet gemogen, maar hoop dat mij dit niet kwalijk zal worden genomen.

vr.gr. Chris